Klesvasken

Jeg hengte opp en klesvask

Og tenkte Gud så deilig

Tenk å bare bli dynket i litt Omo

Og få seg en runde

Så herlig å bare bli kvitt

Svarte striper og skitt

Blod og salte tårer og annen dritt

 

Det var det jeg klarte

Å dytte skittenvasken nedi

Teknikken er jo så satans snedig

På et øyeblikk er skittentøyet rent og ferdig

Men jeg ville gjøre enda mere godt fordi

Alle minnene hang fortsatt i

Så jeg drasset stativet med ut

Sengetøy og håndduker og en lysegrønn klut

 

Så jeg hengte opp en klesvask

Og vinden kjælte

Og klesvasken smilte

En gammel håndduk med slitne hull lyste opp

Også en gammel håndduk har sjel og kropp

Som solen skinte på

Begynner livet på nytt nå?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg