Jeg har en drøm

Det er så mange drømmer,- en og to og tre.

Mine drømmer tar meg med til en annen tid og et helt annet sted.

Jeg drømmer om at alle barn i verden kunne få leve trygt, i frihet og i fred.

Jeg drømmer om at folk på vår jord skal feste og synge og danse sammen og legge alle våpen ned.

En, to, tre.

Jeg har en drøm om at du skal se det jeg kan se.

Jeg vil aller helst bare sveve, smile og le.

Sitte på en sky, forlate mørket, regn og sludd og sne og dra dit solen aldri går ned.

En, to, tre.

Mine drømmer går rundt og rundt i baner, -flere drømmer enn du aner.

Noen er tunge å bære for mitt hode og min kropp, -andre løfter meg opp og opp.

Noen drømmer drar og drar. Og de gjør meg helt sikkert nokså rar.

En og to og tre.

 

Ja, det er store ord. Om smilet og lyset og alt på denne jord.

Men hvis jeg en dag skulle komme dit,- ville jeg da drømme om å komme tilbake hit?

Og kanskje vil mine drømmer bare være i fred, -for det er så mange ting jeg ikke kan gjøre noe med.

Kanskje skal jeg aldri komme dit,- fordi mine drømmer bygger meg bit for bit.

Det er så mange drømmer som lever sine liv på sitt hemmelige sted.

En og to og tre.

 

22. januar 2017

 

Foto: Hopp ut av støvlan! (c) Margit Langseth, Rosøya

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg